Händelserik dag för vovven!

Gårdagen tog hårt på Nitros mentala krafter :)
Först åkte vi upp till Mamma och Pappa för att gå en runda och plocka PåskRis. Bella, Neelia och Doris följde oxå med oss :) Nitro och Doris gick fint brevid varann under promenaden och de kunde till och med sköta sig ganska hyfsat när vi väl hittade riset (+ videkissar!). När Bella klättrade in bland snår och taggbuskar för att klippa ner vårt fynd stod jag på vägen med 2 hundar och 1 st barnvagn. Men det gick bra!


Flitiga Bella sträcker sig efter kissarna!


Fynd 1: Videkissar

När vi var färdiga körde Bella vidare hemåt och jag stanna hos mamma och fick lite mat. Därefter var det dags att börja fundera på eftermiddagens huvudplan: Nitros klipptid i Tomelilla.
Då min lillasyster bor där var planen att även hälsa på henne. Eftersom hon sedan skulle hem till mig på kvällen tyckte jag att det kändes onödigt att köra efter varann i 2 bilar på kvällen och tänkte därör att jag skulle prova att ta bussen med Nitro....... ojoj... men jo, det gick...

Då man åker med hund ska man sitta i bakre delen av bussen... ALLA som satt i främre delen, då jag försökte ta mig till bakre delen, fick ett litet musterländerbesök i sitt bussbås av min översociala hund :) Nitro verka tycka att bussfärden var väldigt märklig. Men överlag gick det bra!

Sen på eftermiddagen blev Nitro klippt och finfin! Därefter skulle vi hem till lillasyster och äta innan vi åkte hem igen. Hemma hos henne bor en väldigt söt men bitchig katt som heter Lucky.. Lucky och Nitro kom inte jättebra överrens men det fick fungera den lilla stunden vi var där!

Väl hemma igen sov Nitro hela kvällen. Mentalt uttröttad av bussfärder, arga katter och frisering :)

Då kunde jag passa på att pynta riset och så här fint blev det:




Kommentarer
Postat av: Ebba & Molly

Bra, inte bara min vovve som är översocial.. :D

2010-04-01 @ 15:38:48
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0