Hundutställning Bollerup

Idag ägnades dagen åt utställning i Bollerup, från kl 8.15-15.40 så nu är både jag och Nitro helt slut!
Nitro tyckte nog först att jag va väldigt orättvis som inte lät honom leka och busa med de 200 andra hundarna som var på plats, men efter ett tag lugnade han sig och kunde slappna av.

Då det blev vår tur att kliva in i ringen började han (såklart) hoppa och skutta som han brukar göra..... Han är en glad hund och det spritter ut i kroppen på honom! Men trots hans spratt och spektakel i ringen fick vi BIR (ensam i rasen), HP och väldigt fin kritik! Jag är jättenöjd. Det var trots allt första gången och jag gick in utan förväntningar, att han busa i ringen är endast mitt eget fel att jag inte tränat honom och varit bättre förberedd :)







BIR & HP

Domarutlåtande:
En härlig junior hanhund.
Bra skuldra och överarm.
Väl ansatt hals.
Väl utfylld i fronten.
Bra bröstdjup för åldern.
Tillräckliga vinklar bak.
Vackra rörelser när vi får se dem.

Härligt temprament.


Kommentarer
Postat av: Molly

Roligt att det gick bra! Det är just förberedelserna jag oroar mig över, men kanske kan ni få lite konkurrens i ringen någon gång ;)

2010-04-05 @ 17:55:09
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0